Nieuws
Jorn en Steven over bedrijfsvastgoed
Met onderstaand artikel "Jansen Real Estate neemt de markt van bedrijfsvastgoed onder de loep" verschenen we in Made in Limburg.
Particulieren en bedrijven een nieuw dak boven hun hoofd geven met een allesomvattende begeleiding als sleutel. Daar blinkt Jansen Real Estate reeds jarenlang in uit. Op 1 maart 2021 verhuisde het makelaarskantoor echter zelf naar een gloednieuw pand. Een spannende stap, zeker in tijden van corona waar de diverse segmenten van het bedrijfsvastgoed anders op reageren. Jansen Real Estate neemt deze voor jou onder de loep.
De hoofdzetel van Jansen Real Estate blijft in Zonhoven, meer bepaald aan de overkant van de straat: Eikenweg 73. “We zetten twee stappen vooruit. Het werk- en ontmoetingscomfort is flink toegenomen wat de efficiëntie en het werkplezier een boost geeft. We creëren ook ruimte om te groeien, want evolueren van 13 naar 21 werkplekken”, zeggen ceo Steven Jansen en vennoot Jorn Martens. “De onbenutte werkplekken bieden we momenteel zelfs als flexplekken voor externen aan.”
“Wij hebben bewust geïnvesteerd in nieuwe accommodatie omdat we ervan overtuigd dat mensen fysiek samenbrengen het verschil maakt”, vertelt Jansen. “Er zijn natuurlijk veel vragen: is het verstandiger om naar een kleiner of juist een groter kantoor te gaan? Dien ik meer in te zetten op beleving op het werk? Moet ik overschakelen naar flexplekken en mensen meer thuis laten werken? En hoeveel kost zo’n flexplek? Vanuit onze expertise adviseren we op maat en gieten we het geheel in een financieel model.”
“We hebben heel wat nieuwe units die binnenkort op de markt komen. Daarnaast adviseren we bij herbestemmingen van bestaande gebouwen en begeleiden we grondbezitters die bijvoorbeeld een kmo-project willen opstarten”, legt Martens uit. “We adviseren rond de behoefte van de markt, maar ondersteunen bijvoorbeeld ook bij de opmaak van het juridische deel, lastenboeken, bouwplannen en prijszetting.”
“Als Limburgs familiebedrijf kennen we de regio en haar noden op ons duimpje. In deze context kunnen we onder meer grondeigenaars en investeerders adviseren welke retailer zoekende is in een bepaalde regio.”
Particulieren en bedrijven een nieuw dak boven hun hoofd geven met een allesomvattende begeleiding als sleutel. Daar blinkt Jansen Real Estate reeds jarenlang in uit. Op 1 maart 2021 verhuisde het makelaarskantoor echter zelf naar een gloednieuw pand. Een spannende stap, zeker in tijden van corona waar de diverse segmenten van het bedrijfsvastgoed anders op reageren. Jansen Real Estate neemt deze voor jou onder de loep.
De hoofdzetel van Jansen Real Estate blijft in Zonhoven, meer bepaald aan de overkant van de straat: Eikenweg 73. “We zetten twee stappen vooruit. Het werk- en ontmoetingscomfort is flink toegenomen wat de efficiëntie en het werkplezier een boost geeft. We creëren ook ruimte om te groeien, want evolueren van 13 naar 21 werkplekken”, zeggen ceo Steven Jansen en vennoot Jorn Martens. “De onbenutte werkplekken bieden we momenteel zelfs als flexplekken voor externen aan.”
Kantorenmarkt
Jansen Real Estate merkt dat iedere onderneming anders reageert op de coronaperiode met betrekking tot bedrijfsvastgoed. In de kantorenmarkt bestaan er vooral veel twijfels: welke impact zal corona en het thuiswerk hebben op de indeling van kantoorruimtes?“Wij hebben bewust geïnvesteerd in nieuwe accommodatie omdat we ervan overtuigd dat mensen fysiek samenbrengen het verschil maakt”, vertelt Jansen. “Er zijn natuurlijk veel vragen: is het verstandiger om naar een kleiner of juist een groter kantoor te gaan? Dien ik meer in te zetten op beleving op het werk? Moet ik overschakelen naar flexplekken en mensen meer thuis laten werken? En hoeveel kost zo’n flexplek? Vanuit onze expertise adviseren we op maat en gieten we het geheel in een financieel model.”
Kmo-markt
Geen twijfels in de kmo-markt, waar de nieuwe projecten elkaar in sneltempo opvolgen. Kleine ondernemers zoeken hun eerste bedrijfshal en ook investeerders schakelen over van de particuliere naar de professionele investeringsmarkt. De rendementen zijn hoger, de zorgen vaak minder.“We hebben heel wat nieuwe units die binnenkort op de markt komen. Daarnaast adviseren we bij herbestemmingen van bestaande gebouwen en begeleiden we grondbezitters die bijvoorbeeld een kmo-project willen opstarten”, legt Martens uit. “We adviseren rond de behoefte van de markt, maar ondersteunen bijvoorbeeld ook bij de opmaak van het juridische deel, lastenboeken, bouwplannen en prijszetting.”
Retailmarkt
De pandemie heeft het retaillandschap en vooral de manier waarop mensen shoppen flink beïnvloed. Het bezoek aan winkels in de binnenstad kelderde, terwijl het bezoek aan retailparken en baanwinkels beter op peil bleef. Doe-het-zelfzaken en supermarkten doen het vandaag bijvoorbeeld uitstekend.“Als Limburgs familiebedrijf kennen we de regio en haar noden op ons duimpje. In deze context kunnen we onder meer grondeigenaars en investeerders adviseren welke retailer zoekende is in een bepaalde regio.”