Nieuws
Op de koffie bij Sylvie
Ik ben Sylvie, 44 jaar, en woon samen met Stefan en grote münsterlander Nando, in Peer. Mijn hobby’s zijn pilates, fietsen, wandelen, lezen, lekker eten en drinken en met onze pup bezig zijn.
Normaal gezien ben ik degene die de vragen stelt. Maar deze keer reflecteer ik graag naar mijn loopbaan bij Jansen Real Estate.
De vastgoedsector was totaal nieuw voor mij maar boeide me altijd al. Er werden mij kansen gegeven om avondles in vastgoed en tal van opleidingen te volgen, waaronder Indesign.
Voor mij zijn passie in mijn job en appreciatie erg belangrijk. Ik denk ook dat je het reilen en zeilen binnen een kantoor enkel goed kan laten lopen, als je dat met passie doet. Als je hier je uren komt slijten aan een bureau en enkel uitvoert wat echt moet, dan zit je hier fout.
De moeilijke dingen zijn ook de uitdagende dingen: de nieuwe projecten goed leren kennen, plannen vlug leren lezen, mee zijn in de bouwterminologie bij nieuwbouw en snel kunnen schakelen want agenda’s moeten efficiënt ingevuld worden. De alert-knop moet altijd ‘aan’ staan.
Normaal gezien ben ik degene die de vragen stelt. Maar deze keer reflecteer ik graag naar mijn loopbaan bij Jansen Real Estate.
Carrière bij JRE
Ik werk hier intussen bijna 5 jaar. Tijd vliegt! Hiervoor heb ik 17 jaar in een mediabedrijf gewerkt. Toen een vriendin mij deze vacature doorstuurde, wist ik, daar wil ik werken! Als het lukt, trakteer ik je op een etentje, zei ik. En voila, we zijn dat in Maastricht gaan vieren ????.De vastgoedsector was totaal nieuw voor mij maar boeide me altijd al. Er werden mij kansen gegeven om avondles in vastgoed en tal van opleidingen te volgen, waaronder Indesign.
Werken voor JRE
We zijn een hecht team en er hangt een gezonde commerciële sfeer in de lucht. Ik vind het fijn om daarin te werken. Ook al werkt iedereen op dezelfde manier, toch is iedere makelaar een apart individu en moet je daar rekening mee houden. Net zoals bij onze klanten. En dat maakt het net iedere dag opnieuw boeiend. Je moet weten, wij verkopen huizen waar mensen meestal een leven lang en met zoveel herinneringen gewoond hebben. Dat is niet niks. En voor kopers geldt hetzelfde, zij gaan een financiële verbintenis aan voor heel wat jaren. Dat ons kantoor ervoor kiest om kopers en verkopers individueel bij te staan, is mooi om daaraan mee te kunnen werken. Niemand is een nummer. Klanten niet en personeel niet.Voor mij zijn passie in mijn job en appreciatie erg belangrijk. Ik denk ook dat je het reilen en zeilen binnen een kantoor enkel goed kan laten lopen, als je dat met passie doet. Als je hier je uren komt slijten aan een bureau en enkel uitvoert wat echt moet, dan zit je hier fout.
JRE doorheen de jaren
Ik ben gestart als management assistant en iedereen die ons kantoor ooit belde, heb ik wel eens aan de lijn gehad. Intussen behartigt Patricia de receptietaken. Zo heb ik de kans gekregen om mij meer bezig te houden met andere zaken zoals nieuwbouw, marketingtaken, de website up-to-date houden, sociale media … Ik waardeer het dat de vennoten ‘luisteren’ en je de kansen geven om die zaken te doen die je graag doet. Ik heb mijn vaste taken maar bepaal zelf wat belangrijk is en hoe ik mijn dag indeel. Die vrijheid is fijn. Ik kan dan ook enkel bevestigen dat het klopt wat Steven in zijn interview vertelde over de samenwerking met mensen. Zo gaat het dus echt bij ons.Werkwijze
Omdat mijn contacten naar klanten toe vooral telefonisch en via e-mail verlopen, ontstaat er geen hechte band maar ik vind het wel belangrijk om iedereen zo goed mogelijk verder te helpen. Ik achterhaal graag wat klanten precies zoeken om zo snel te kunnen schakelen naar dit of dat project. Als ik veel vragen stel aan de telefoon, is dat dus enkel om jullie te helpen ????.Leukste en moeilijkste aan je job
De sector, de jobinhoud, de afwisseling, de vrijheid om mijn werk uit te voeren, de contacten, mijn mening die gevraagd wordt, de collega’s die een hecht team vormen, de appreciatie, werken in een chique kantoor… dat zijn de leuke dingen.De moeilijke dingen zijn ook de uitdagende dingen: de nieuwe projecten goed leren kennen, plannen vlug leren lezen, mee zijn in de bouwterminologie bij nieuwbouw en snel kunnen schakelen want agenda’s moeten efficiënt ingevuld worden. De alert-knop moet altijd ‘aan’ staan.